Tack för året som gått!

I mångt och mycket ett väldigt bra 2014.En del kunde väl ha varit roligare och prestationerna kanske kunde ha toppats av ett stort A eller ett första pris men jag är så nöjd med det vi fått!!!
Min Räddningshundkurs är slut. 5/8 godkända kursdeltagare firade sin instruktör vid Hasslum-Skövde den 8 november! Tack för 1,5 år som varit väldigt innehållsrikt både för mig och er. Jag hoppas vi ses därute.
Kom ihåg : The next one we find could be you!!! 
Resten då...
Markus har varit en riktig stjärna och vunnit tävlig på tävling i judo. Han har också graderat till grönt bälte!
Baccus startade året med att ta en 1:a på B-prov i Nyköping. Sen har vi mest tränat och tränat inför ÖKL
Ina har inte kommit så långt än. Vi tränar på mest med närsök och stora sök och markeringar.  Hon har varit passiv på träning och jakt och det räcker för en liten tjej på 1år...
Cobras år har varit fullt av väntan på löp, parning ( som fick bli i Danmark eftersom jag och Odin var där på en storövning med MSB) och sedan en jobbig dräktighet mitt i varma sommaren-Resultatet då jo 7 fina valpat 2 killar och 5 fina tjejer :)))
När hon kom hem tillbaka till oss som saknat henne enormt  i 10 veckor fick hon börja jobba på en gång och jaga där hon behövs!
Till sist pappa Odin som alltså fått två nya kullar i år. "Deckarkullen" vid kennel Reducks där det blev 10 små godingar som nu snart är 10 månader! Vassrugge valparna har nu hunnit bli 4,5 månad ! 17 valpar, och jag hoppas de ska få vara starka och friska.
På två lag tävlingar har vi varit där Odin tillsammans med andra Golden presterat fantastiska resultat. Bäst var Nordiska Mästerskapet för Golden Retriever där vårt lag The Scorpions vann hela rubbet !!!
Lag tävling 2 gick i Turin ett lag-WM där vi kom 6:a! Detta var i räddning IPO-R.
Individuellt WM räddning IPO-R gick i Slovenien i staden Nova Gorcia och där levererade min lilla kille hem en 9:e placering av 54 startande! Inte så illa.
Vi hann med att vila lite under några semester veckor på Åland där vårt älskade sommarhus ligger. Skönt och behövligt att bara få vara.
Tack alla träningskompisar till Markus och även till mina hundar !!! Utan er hade vi aldrig kommit så här långt.
Med glädje och tacksamhet tar vi farväl av detta år och hälsar med nyfikenhet och förtröstan det nya Välkommet!

 
 
 
Tack för allt vi har fått vara med om !
 Slut från
AnneCharlotte Markus och alla våra älskade hundar 
 
 
 
Annelie
2014-12-28 @ 21:41:35

Tänk vilket fantastiskt år ni har haft! Stort lycka till nästa år och lev väl!

Annelie Karlsson
2014-12-28 @ 21:43:19
URL: http://gyllenliv.blogg.se/

Ett underbart år och jag ser framemot att få följa er nästa år! Stort lycka till och lev väl hela flocken Bengtsson :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0