25 Januari 2002

Den 25/1 2002 var en speciell dag för då föddes min fina son Markus. I staden Pskov i Ryssland. Han fick av sin mor namnet Michail Zolotov - Guldsonen! Så vackert!
Det är snart 12 år sedan och Markus har varit hos mig här på Solgård i 9 år! Usch vad tiden har gått fort och så mycket som har hänt. Nu vill jag inte att han ska bli större medan Markus bara längtar efter att han ska få köra A-traktor och moppe...
Hans stora trygghet och vän Eros somnade in i år och saknaden är fortfarande väldigt stor och det visar sig på många olika sätt. Vi har fått en "ersättare" på fjärde hundplatsen i lilla Ina som kom till oss i december. Markus sa redan första dagen- Mamma hon är helt fantastisk! och visst är hon det så full av kärlek denna lilla prinsessa.
Han bär henne mycket och det är som om han behöver det.
Markus har ett stort gott hjärta och en varm själ. Det går ibland väldigt hett till och han blir VÄLDIGT arg när det inte går som han vill. Men han säger så klokt själv : ja du vet det går liksom inte att stoppa men jag vill bli bättre :)
Det är en gåva att få han fått förtroendet att vara Markus mamma i Sverige. Jag älskar honom mer och mer för varje år! Vi har sakta byggt upp både vår tillit och gemenskap tillsammans.
En dag ska vi åka till Ryssland för att försöka träffa någon/-ra av Markus släktingar. Det blir en mycket stor dag i hans liv. Kanske som en ny födelsedag.
 
Men nu är det kalas hela dagen och vi ska fira med många paket och god mat och så goooodis förstås !!!!  
Annelie
2014-01-25 @ 09:49:52

Åhh så fint du skriver!
Och såklart MarKus längtar efter moppe och A-traktor, men först ska han väl fira sin 12-års dag och som jag har sagt till mina, varje år har sin tid! Ett stort GRATTIS Markus!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0