2015 - en resumé

Ett år innehåller så mycket och det är verkligen svårt att värdera vad som betytt mest. Så jag skriver och sätter in bilder som får hjärtat att minnas.Minnen som gjort gott ända in i själen.
 
MARKUS är snart 14 år !
Jag hoppas att han ska ha stannat i växten varje vecka men himmel det går så fort. Nya kläder varje månad och skor ska vi inte tala om.
43!!!
Markus är lika fysisk som han alltid varit. Dvs i skolan betyder slöjd,gympa och matte fortfarande mest. Resten är ganska jobbigt. Så vi hjälps åt med läxorna både jag och en snäll kär granne på 75 år. Tror att Bosse och hans fru tycker det är ganska kul när Markus kommer över en gång i veckan för lite matte läsning. Det blir ju lite fika också, så klart :))) Markus har vuxit in i sin judo träning på ett fint sätt och har genom sin skickliga tränare kommit iväg på flera tävlingar i  bl.a.Stockholm,Jönköping och Halmstad.
Det är skönt att han har detta intresse och verkligen bra att han tränar kroppen och inte bra knoppen framför spel,film och tv.
Markus och jag fick äntligen en riktigt lång semester tillsammans på Åland på vårt älskande Solklinten. Där solar,badar,promenerar,cyklar och bara VAR vi i 16 dagar!!! Där hittar vi tillbaka till varandra och lagar det som ev gått snett utan att eg behöva prata så mycket om det.Naturen och stillheten gör att allt blir så bra där på Solklinten!

 
Favvo hunden Baccus! Två gosiga busiga killar.
Sista dagen av en underbar semester med Markus och doggarna.
Hemma i Skäggestad har det också hänt en del i år
Moster Gulle på besök, så fint!
 2:a USA mostern,Carline pratar hemlisar på studsmattan :)
 
WOKI !
konditor är också ett möjligt framtida yrke...
Men mest av allt har mamma och Markus relation varit ganska tjatig så här när man är tonåring och allting börjar hända,bara så där... SÅ...
 
 
Hundarna då? Jo de är så duktiga. Det brukar jag ju skryta om på FB. Usch det ska bli slut på skryt detta år! Vem vet det kanske inte blir några framgånga 2016!
Bäst att passa på att dokumenter 2015 :)))
 
Vassruggens Vade Brand fick sitt championat som räddningshund. Älskade myoneandonly Odin!!! Trogen,Ärlig,Underbar,Stark,Snabb och alltid arbetssugen. Precis som jag vill att en hund ska vara:)
Whispering Oaks Longrunner nådde nästan vårt mål till Ekl (det fattas en etta) samt gk KKL. Duktiga Baccus!
Mamma hunden no 2,Glad, Solidarisk(om nu en hund kan var det)Väldigt Snabb,Berest(fick flyga till Ungern för A-provs träning!!!).
Gundog´s Choice Cobra.Har verkligen uppfyllt sin plats här på jorden då hon återigen blivit mamma till 8 härliga valpar i Ullas F-kull! Min apportör på andjakterna:) Speciella, Goa, Tokiga lilla Cobra! En cool tjej med canadensisk touch!
TQ´s Minninnewah´s Ina fick sitt 1:a pris NKL på GRK´s KM.Hon har varit med som eftersökshund på en del jakter och även fått apportera fasan. Så nu börjar resan på riktigt när man precis fyll 2 år. Söta,Kloka,Duktiga,Snabblärda lilla Ina. En riktig engelsk prinsessa!
Det är svårt att ha så många tävlings hundar och samtidigt ha egen firma och var ensam mamma...
Men mottot för min hundträning 2016 ska vara  "A little bit to everyone every day" :)
Jag är tacksam över att jag för 8 år sedan hittade rätt och hem till kennel Vassruggen där jag fick min allra bästa hund någonsin. Det ska bli roligt att förhoppningsvis i år kunna börja min uppfödning som ska gå i Vassruggens tecken! Jag är tacksam för den förtroliga vänskap jag fått tillsammans med dig Ulla Frisk. Du är en klok,rättvis och godhjärtad kvinna.
 
Jag är tacksam över att få var mamma till Markus!
 
 
Jag är tacksam att än så länge få var frisk och kunna leva på min mini farm med härliga fält där jag kan träna mina och andras hundar.Här kan jag sitta i min trädgård(när jag får tid;) och filosofera under varma sommarkvällar.
Jag är tacksam att få ha vänner som har hjälpt mig på alla tänkbara sätt då jag behövt åka iväg på resor,träningar och RI-helger.
Jag önskar ingenting annat än att så många människor som möjligt kan få hjälp att bota sin hemska cancer,att människor ska förstå varandra bättre och därmed kunna leva sida vid sida,att vi blir mer uppmärksamma på vad vår planet behöver för att inte förstöras helt och hållet, att vi är rädda om varandra och vårdar våra relationer.
Ingenting är varken gratis eller självklart!
Kram alla vänner!
Jag hoppas vi ses snart:)
-och till vi ses igen, må Gud omsluta dig i sin hand.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Carina & Poppe
2016-01-04 @ 21:27:35
URL: http://www.kopparvovve.se

God fortsättning på er alla

Så roligt att läsa vad ni hittat på under året. Känner igen det där med att försöka hinna med alla runt om sig och att träna hund. Inte helt lätt.
Klart att du får skryta, så spännande med den kombination som du har planerat. Har ju sagt för ett tag sedan då du fick hem Cuba att en valp från henne skulle jag vilja ha.
Ha det så gott
Kramisar Carina, Poppe & Toss

Myra Ekström
2016-01-04 @ 21:33:51

Kära Anne Charlotte och Marcus!
Så fint att läsa om ert liv! Ni känns nära fast det går så långt mellan våra träffar. Men i vår hoppas jag vi hittar en stund! Kram Myra

Annelie
2016-01-05 @ 04:53:33
URL: http://gyllenliv.blogg.se

Finaste och klokaste människa, som skriver ner så vackert och minnesvärt! Jag är tacksam att du finns här i vår närhet. Stort lycka till under 2016 !




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0